1 Vizibilitatea candidatilor in presa
online - tendintele evolutiilor din
ultimele 60 zile
Foto: NewsMix.ro
Surprinzator, interesul general al presei pentru cursa prezidentiala a scazut odata cu inceperea, acum o saptamana, a campaniei electorale propriu-zise. Pentru a fi siguri ca nu ne inselam, am realizat o analiza a ultimelor 2 luni, pe care v-o prezentam in Imaginea 1.
Sorin Oprescu face exceptie, ultimele trei saptamani fiind in ascensiune de vizibilitate. Ceilalti candidati importanti (Crin Antonescu, Traian Basescu si Mircea Geoana) par sincronizati in declinul de atentie din partea presei, ca intr-o formatie de zbor.
Remarcam similaritati cu o poveste celebra. Trei dintre candidati au cate o casa (partid); diferite intre ele: care din paie, care din nuiele, care din chirpici. In esenta insa, strategia lor e comuna, iar preocuparea lor este aceeasi: "cine dintre noi trei are casa mai solida!?". Al patrulea candidat, fara casa, dar cu colti in forma de bisturiu, joaca independent, urmand alte carari.
2 Cei trei premieri - tendintele
evolutiilor din ultimele 60 zile
Foto: NewsMix.ro
In mod similar, am urmarit si tendintele celor trei personaje asociate cu postul de prim-ministru (Emil Boc - premier interimar, Lucian Croitoru - premier desemnat si Klaus Johannis - premierul dorit de Opozitie) in Imaginea 2.
Fenomenul se repeta: presa isi pierde interesul fata de subiect si de personaje. Deci nu prezidentiabilii sunt de vina, e ceva mai general. Dar cine e totusi vinovat?
3 Personajele si denumirile asociate
cu termenul criza - octombrie 2008
Foto: NewsMix.ro
O poveste pe saptamana - spusa de NewsMix
Atunci si acum. Povestea cu foame, falimente si concedieri numita pe scurt "criza" a intrat in