Nelu Pugna este unul din promotorii automodelismului la Cluj şi unul dintre cei care vor organiza în oraşul de pe Someş primul Campionat Naţional de drift cu automodele din România.
A intrat în contact cu lumea automodelismului la 32 de ani. Ar fi vrut să aibă parte de adrenalină, la volanul unui automobil adevărat, însă spune că nu ar fi reuşit să acopere costurile practicării acestui sport.
„Am văzut prin 2006 nişte filmări şi e exact ca şi sportul cu maşini «normale». Îţi dă aceleaşi senzaţii, aceeaşi adrenalină. Să practic automobilismul ar fi presupus investiţii mult mai mari, pe care nu mi le-aş fi putut permite”, a declarat Nelu Pugna.
Acesta se întâlneşte, alături de ceilalţi membri ai comunităţii automodeliştilor din Cluj, aproximativ 40 de sportivi, de două ori pe săptămână, în pădurile din jurul Clujului, în parcările subterane din oraş sau, noaptea, în Piaţa Unirii, unde atrag privirile a zeci de trecători.
A băgat mii de lei în maşinuţe
Sportul pe care-l practică şi care prinde din nou teren şi în România, deşi în anii ’70 - ’80 era unul extrem de popular nu este unul deloc ieftin. Preţul unui automodel de drift (derapaje controlate - n.r) porneşte de la 200 de euro. Pentru a face însă performanţă, Nelu le-a adus celor două maşini radiocomandate pe care le deţine, una pentru drift şi alta pentru off-road, modificări până la cel mai mic amănunt.
A investit în maşina lui electrică de drift, un Nissan, aproximativ 2.000 de lei, iar în automodelul cu motor termic marca Revo, cel pe care-l foloseşte pe terenuri accidente, peste 4.000 de lei, maşinile acestuia fiind printre cele mai performante printre sportivii ardeleni.
„Nu se împacă cu nevestele”
Într-un sport unde sponsorizările vin în genere din partea altor pasionaţi, cu stare financiară, este de părere că nu ar putea practica acest sport dacă nu ar f