Din vara acestui an va fi disponibil unul dintre cele mai practice sportive de pe piaţă. Bazate pe cea de-a treia generaţie Octavia, versiunile RS model 2013 (pereche de gemeni diesel şi benzină) constituie vârfurile de gamă Skoda dezvoltate în jurul noii platforme Modular Transverse Matrix.
Mai uşoară cu 100 kg, mai lungă cu 90mm şi mai lată cu 44 mm în comparaţie cu precedenta generaţie, nou RS are şi o distribuţie mai bună a maselor, graţie împingerii spre înainte a punţii faţă cu 4mm.
Noua Skoda Octavia RS (pe unele pieţe vRS) propune sub capotă un nou TSI de 2.0 litri cu o putere upgradată cu 20 CP, la 220 CP, şi un cuplu maxim de 350 Nm. Performanţele benzinarului sunt excelente: 0-100 km/h în 6,8 sec şi o viteză maximă de 248 km/h, ambele valori îmbunătăţite raportat la vechiul vRS (7,2 sec 240 km/h), dar păstrează în continuare respect faţă de VW Golf GTI (6,5 sec). Alternativa la cutia manuală în şase rapoarte este opţiunea unui DSG cu dublu ambreiaj în şapte trepte care nu poate fi decât un atuu în plus.
Calitatea suspensiei a fost mult îmbunătăţită faţă de generaţia anterioară, manevrabilitatea tinde spre agilitate şi are tone de aderenţă ce îndeamnă la avântul pe curbe fără un ruliu pronunţat. Şasiul la noul vRS 2013 a fost întărit, suspensia modificată ( -12 mm la sedan şi -13mm la breakul Octavia RS), un nou diferenţial sport pe puntea faţă, discuri ventilate pe toate patru roţile şi direcţie activă.
Cel mai de succes model din Mlada Boleslav este oferit şi într-o versiune vRS alimentată cu motorină. Commonrailul cu injecţie directă de 2.0 TDI şi supraalimentare prin două turbine are o putere în creştere de la 170 CP şi 340 Nm, la 184 CP şi 380 Nm. Sprintul dieselului Octavia RS TDI se face în 8,1 secunde, cu 0,6 sec sub Golf-ul GTD, iar viteza maximă este de 232 km/h. Consumurile de carburant la perechea de unităţi pe benzină şi mo