Întrebată, într-o scrisoare deschisă, ce are de gând cu centura ocolitoare a Bistriţei, Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România a precizat că aşteaptă avizarea Planului de Urbanism General de către Agenţia pentru Protecţia Mediului, pentru a lua o decizie cu privire la continuarea fazelor de proiectare pentru varianta de ocolire a Bistriţei.
La mijlocul lunii august, profesorul Florin Ioan Bojor adresa CNANDR-ului două scrisori deschise în care îi solicita clarificarea situaţiei centurii ocolitoare a municipiului. Companiei i se solicita să specifice dacă bistriţenii au un cuvânt de spus când vine vorba despre traseu, prin intermediul referendumului pe care-l are în plan edilul Ovidiu Creţu sau decizia aparţie exclusiv instituţiei. Într-o altă scrisoare deschisă se solicita comunicarea variantelor luate în calcul pentru centura ocolitoare a municipiului.
După două săptămâni, CNADNR a răspuns celor două scrisori deschise, specificând că în realizarea proiectului s-a acordat importanţă solicitărilor şi sugestiilor autorităţilor locale, încercându-se evitarea zonelor locuite.
Variantele luate în calcul de către CNADNR sunt: 1 Nord, care urmăreşte traseul actualului drum de centură, după care o ia pe la poalele Dealului Bisericii şi revine în DN 17 înainte de intrarea în localitatea Livezile.
Varianta 2 Sud se desprinde din DN17 în apropierea intersecţiei cu DN 15A, ocoleşte localitatea Viişoara pe dealurile din apropierea râului Bistriţa, mergând pe la poalele Dealului Codrişor şi revine în DN 17 înainte de intrarea în Livezile.
Varianta 3 Sud se desprinde din DN17 în zona intersecţiei cu DN 15A şi merge pe valea râului Şieu şi mai apoi Budacu, trecând pe lângă localităţile Budacu de Jos şi Jelna şi ajunge în DN 17 după localitatea Livezile.
„În urma analizei multicri