Mii de botoşăneni sunt legaţi de sistemul centralizat de încălzire printr-o hotărâre a municipalităţii menită să salveze Termica.
„Adevărul de Seară“ îşi propune ca, timp de două săptămâni, să prezinte cititorilor situaţia societăţii de termoficare din Botoşani. Articolele publicate zilnicvor aborba problema rentabilităţii serviciile furnizate de firma care deţine monopolul pe piaţa din municipiu, dar şi părere au specialiştii despre decizia muncipalităţii de a interzice debranşarea de la sistem.
Spuneţi-vă părerea pe site-ul „Adevărul“
Juriştii vor analiza contractul individual încheiat de populaţie cu Termica şi vor spune ce au de pierdut sau de câştigat clienţii. În cadrul campaniei, cititorii „Adevărul de Seară“ vor afla şi numele edililor locali care au renunţat la sistemul centralizat de încălzire, pentru confortul centralelor termice.
Botoşănenii afectaţi de serviciile Termica îşi pot exprima părerile pe site-ul botosani.adevarul.ro. La finalul demersului jurnalistic, părerile cititorilor vor fi prezentate edililor locali.
În ultimii cinci ani, Termica a pierdut mai bine de 35.000 de abonaţi din cauza serviciilor de proastă calitate care nu justificau facturile uriaşe şi a pierderilor masive din reţea cauzate de uzura conductelor vechi de jumătate de secol.
Termica a pierdut peste 20.000 de clienţi
Printre cei care au renunţat la contractul cu Termica se numără edili locali, şefi de instituţii, dar şi angajaţii societăţii de termoficare. Doar 13.500 de familii din municipiu mai beneficiază de serviciile societăţii de termoficare. Majoritatea sunt pensionari care nu au avut bani să îşi cumpere centrală termică şi beneficiază de subvenţii pentru încălzire.
Din cauza „pierderilor“ masive, autorităţile locale au decis să ia măsuri dure împotriva botoşănenilor pentru a menţină Termica pe linia de plutire. Iniţial, au f