Se anunţă vremuri interesante pentru Dacia Logan. Clasa Sedanurilor mici s-a îmbogăţit din acest an cu un nou membru, în fapt noua generaţie Aveo. Şi care nu prea mai are legătură cu predecesorii săi, ceea ce constituie un progres cert. Noul Chevrolet Aveo a primit practic altă înfăţişare, cel puţin partea frontală fiind de-a dreptul spectaculoasă. Constructorul a mizat totul pe schimbarea look-ului, iar rezultatul este că Aveo pare o fiară la pândă, gata să se repeadă asupra prăzii. Farurile sunt de efect şi liniile mult mai aerodinamice. Din păcate, caracterul sportiv la nivel vizual se pierde atunci când maşina este văzută din spate. Comparativ cu faţa, posteriorul este mult mai cuminte.
Deocamdată sunt disponibile numai trei motorizări, toate pe benzină, de 1.2, 1.4 şi 1.6 litri, în timp ce un diesel este prevăzut să apară peste câteva luni. La test am avut parte de versiunea de top, 1.6 în patru cilindri, cu 115 CP şi 155 Nm, plus o transmisie manuală în cinci trepte, menită să favorizeze reprizele scurte de acceleraţie. Probabil că această motorizare va fi preferată de majoritatea clienţilor pe viitor, deoarece oferă un comportament relativ dinamic, comparativ cu celelalte două alternative. Cuplul maxim este însă disponibil pe la 4.000 rpm, aşa că pedala de acceleraţie trebuie apăsată ferm pentru a beneficia de el. Oricum, motorul răspunde bine, te descurci într-o depăşire, cu menţiunea că la antifonare s-ar mai fi putut lucra. E însă mai puţin zgomotos decât un Symbol, de exemplu.
Oficial, consumul este de 8,9 litri urban şi 5,3 afară. În test, computerul a indicat 8,2 litri, în regim mixt, cu drum atât prin oraşe, cât şi de munte, cu multe pante şi viraje, maşina având rulaţi 100 de kilometri. Mai mult ca sigur că în regim normal de exploatare consumul se va situa mai jos cu aproximativ 20%. Mai ales că nu vorbim despre vreo sportivă, ci despr