Grupul Renault a afisat anul trecut pierderi nete de 3,1 miliarde euro, iar cifra de afaceri a scazut cu 10,8%, spre 33,7 miliarde euro, arata raportul financiar al companiei. Renault spune ca si 2010 va fi un an greu, obiectivul sau este sa-l termine cu un free cash flow pozitiv, iar estimarile privind intreaga piata auto europeana indica scadere de 10% pentru anul in curs.
Desi vanzarile au scazut cu aproape 11% anul trecut, Renault spune ca se vede revenirea, din moment ce in ultimul trimestru ele au crescut cu 25% si pe fondul unui ultim trimestru extrem de slab in 2008. Pe de alta parte compania a incheiat anul trecut cu pierderi nete de 3,068 miliarde euro, insa in al doilea semestru pierderile nete au fost mai mici, 358 milioane euro.
Renault a terminat cu un free cash flow pozitiv de peste doua miliarde euro in 2009, fapt ce i-a permis sa reduca datoriile diviziei Automobile cu peste doua miliarde euro, spre 5,9 miliarde euro.
Grupul sustine ca a reusit sa-si imbunatateasca de la 3,6%, la 3,7% cota de piata in lume, pe fondul scaderii cu 4,5% a pietei totale.
Anul trecut, vanzarile cumulate ale Renault Group pe plan mondial au scazut cu 3,1%, spre 2,31 milioane unitati. In cele mai mari 15 piete grupul a realizat 85% din vanzarile totale, iar Franta a fost cea mai mare piata, cu 702.000 automobile vandute, echivalentul unei cote de 26%. Germania a fost a doua piata ca vanzari, cu 240.000 de unitati si o cota de 6%, iar Coreea de Sud a fost locul trei, cu 133.000 de automobile vandute, cota de 9%.
Carlos Ghosn, presedinte Renault despre obiectivele din 2010:
Grupul asteapta un 2010 extrem de dificil in care piata europeana sa scada cu 10%. „Am anticipat criza încă din iulie 2008, când am luat primele decizii care să ne ajute să o traversăm. În 2009 Renault a făcut faţă dificultăţilor, după cum se poa