Gabriel Achim face ce niciun regizor român n-a mai făcut până acum: un demo de lungmetraj. Va putea fi văzut la Sarajevo şi Karlovy Vary. Sursa: Codrin Prisecaru
A petrecut cinci zile într-un portbagaj ca să îşi "audă" actorii, iar la Ploieşti l-am găsit pe regizorul şi coscenaristul Gabriel Achim rearanjând figuranţii, toţi în halate albastre, la ordinea zilei într-o fabrică din 1986. Atunci se petrece acţiunea lungmetrajului său, "Visul lui Adalbert", axat pe personajul Iulică (Gabriel Spahiu), subinginer de meserie; pelicula spune povestea unei zile pigmentate de o ceartă cu soţia, Coca, nişte tensiuni cu amanta, Lidia, şi o proiecţie cinematografică.
Ultimele zile au fost dedicate realizării acestei secvenţe pivotale din lungmetraj, îngreunată de lucrul cu sute de figuranţi. Distribuţia "Visului lui Adalbert" îi include pe Doru Ana, Ozana Oancea, Mimi Brănescu, Paul Ipate, Anca Androne şi Mircea Rusu. De imagine se ocupă George Chiper, iar de costume, Luminiţa Mihai. Scenariul le-a revenit lui Gabriel Achim şi Cosmin Manolache.
În turneu cu o mostră
"Ne-am gândit la o metodă de finanţare mai specială pentru «Visul lui Adalbert»: vrem să realizăm un «promoreel », pe care să îl ducem la Varşovia, Sarajevo şi Karlovy Vary, ca să facem un «pre-sale», deoarece avem un partener francez care se implică doar dacă vede o parte din film. «Visul lui Adalbert» reprezintă un experiment din două puncte de vedere: am filmat în Super VHS, acum cu beta, ceea îi va da un look ciudăţel.
Apoi, arătăm o mostră în festivaluri în secţiunile de «work in progress» pentru a atrage fonduri", explică producătorul Dan Burlac, adăugând că bugetul filmului este de 800.000 de euro şi că mai e nevoie de fonduri de la Centrul Naţional al Cinematografiei. "«Visul lui Adalbert» are o variantă ideală şi alta de gherilă. În primul caz, CNC-ul