Acesta a ajuns în faţa magistraţilor din Constanţa la aproape un an de la tragedia petrecută în apropiere de portul Tulcea. Numărul accidentelor navale petrecute în zona Deltei Dunării este îngrijorător, mai ales dacă luăm în calcul urmările tragice ale acestor incidente.
Autorităţile spun că aceste evenimente au loc din cauza „bolizilor“ care circulă în Deltă: bărci mari, cu motoare puternice şi conducători de ambarcaţiune străini total de regulile de circulaţie pe apă. Cu toate acestea, durează luni întregi sau chiar ani până când cei responsabili de aceste accidente să fie trimişi în judecată
În instanţă la un an de la accidentul mortal
Paul Condratov (36 de ani) a fost trimis în judecată la începutul lunii noiembrie 2011 pentru un accident naval petrecut în noiembrie 2010, la ieşirea de la canalul 36. Împreună cu Paul Condratov, în barcă se mai aflau şi Paul Danilov (21 de ani) şi Onuţ Tutov (18 ani), ambii din satul Periprava, comuna CA Rosetti. Barca s-a lovit de un şlep (barjă fără cabină) aflat la intrarea în portul Tulcea. În urma accidentului băiatul de 21 de ani a murit. Conform legii, conducerea unei nave de către o persoană fără brevet sau fără certificat de capacitate corespunzător se pedepseşte cu închisoare de la doi la şapte ani, iar dacă cineva îşi pierde viaţa în urma accidentului pedeapsa ajunge până la 25 de ani de închisoare.
Accidentele anului 2011
2 iulie 2011, ora 11.00. Un bărbat de 51 de ani din Tecuci se afla în barcă pe canalul 36. A intrat cu ambarcaţiunea într-o salcie. Medicii de la Ambulanţă nu au mai putut face nimic pentru a-l salva.
19 august, în jurul orei 22.00. Laurenţiu Chersan (31 de ani) din Sulina se afla împreună cu soţia lui, Anca, într-o ambarcaţiune Balck Sea cu motor de 20 de cai putere. Ajunşi la mal, marca lor a intrat în coliziune cu o şalupă Star Craft cu motor de 250 de cai