Dezvoltarea caselor de avocatura face ca aceste firme sa semene tot mai mult cu niste corporatii, in care managing partnerul devine mai mult manager si mai putin avocat.
"De doi ani de zile eu nu prea mai fac avocatura, sunt mai mult administrator, asa ca nu mai am contact cu piata zi de zi, tinand cont ca avem 17 departamente care trebuie coordonate. Pot spune ca problemele administrative imi ocupa circa 50% din timp, restul fiind alocat relationarii si atragerii de noi clienti si avocaturii propriu-zis", afirma Doru Bostina, avocat coordonator al firmei Bostina & Asociatii.
Firma este una dintre cele mai mari de pe piata locala, avand un numar de peste 130 de avocati, dupa ce la inceputul anului 2007 echipa numara 104 persoane. Bostina nu a precizat datele exacte cu privire la cifra de afaceri din 2007, dar a declarat ca estimarea facuta in luna noiembrie, care indica venituri de peste 15 mil. euro, ramane valabila.
In Bucuresti, firma isi desfasoara in prezent activitatea in doua sedii, dar a cumparat anul trecut un imobil pe strada Jean Louis Calderon, unde isi va muta activitatea.
"Am platit 3,5 mil. euro pentru cumpararea cladirii si mai investim 1,5 mil. euro pentru renovare. In acel imobil vor incapea pana la 200 de avocati. Daca vom creste mai mult de atat, ne vom muta din nou", spune Bostina, care adauga ca, la volumul de munca existent in piata, daca ar avea 250 de avocati tot n-ar fi suficienti.
Fluxul de personal la Bostina & Asociatii este de circa 10% anual, firma propunandu-si pentru acest an sa depaseasca numarul de 150 de avocati.
"Pe avocatii firmei noastre presiunea nu o fac nici firmele mari, nici cele internationale, ci firmele medii si mici, care pentru a prinde contracte au nevoie de oameni 'cu eticheta'", apreciaza avocatul. In vreme ce majoritatea firmelor reclama lipsa de avocati tineri talent