În ciuda faptului că are deficienţe de vedere, tânărul şi-a dorit să studieze în învăţământul de masă. Acum îi învaţă pe copii din experienţa sa.
PROFIL
Născut: 22 martie 1988, Oradea
Studii: Facultatea de Ştiinţe Socio-Umane, specializare Pishopedagogie Specială, Oradea
Hobby: Muzica, excursiile, computerul
Mihai Merca spune despre el că este un luptător. Nu i-a plăcut niciodată să se dea bătut, poate şi de aceea a reuşit să treacă peste handicapul de vedere şi să deschidă drumul pentru copiii sau tinerii cu deficienţe. Primul pas l-a făcut în clasa a VI-a. După ce a studiat, ani de zile, în limbajul Braille, Mihai a trecut de la învăţământul special la cel de masă. „Până în clasa a V-a am studiat la Liceul pentru Deficienţi de Vedere din Cluj Napoca. Stăteam prin internat şi îmi doream să fiu acasă. Am decis să continuu şcoala în învăţământul de masă. Aşa am ajuns la şcoala generală nr. 17, Andrei Mureşanu, şi apoi la liceul Traian Vuia”, povesteşte Mihai.
Pasionat de ştiinţele exacte, tânărul a optat pentru clasa de matematică-informatică. „Pe baza mediei de la examenPentru a ţine pasul, Mihai a învăţat cu ajutorul unui reportofon şi apoi al unui laptop special. Fire sociabilă, tânărul nu a avut probleme cu colegii. Aceasta şi datorită faptului că a înţeles un lucru simplu. „Un elev cu cerinţe educaţionale speciale nu poate să aibă pretenţii de la mediul în care merge. El trebuie să se adapteze mediului. Nu am încercat să îi determin pe colegi să se adapteze la nevoile mele, din contra, eu am încercat să mă ridic la cerinţele clasei”, spune Mihai, care este absolvent al Facultăţii de Ştiinţe Socio-Umane, specializarea Psihopedagogie Specială.
Învăţătorul special
În perioada studenţiei, Mihai a lucrat ca suplinitor necalificat la grădiniţa pentru copii ambliopi. A considerat că îi poate învăţa şi pe alţi