Piata vodcii din Romania se va majora cu 30% anul viitor, pe fondul cresterii volumului de importuri si al puterii de cumparare, potrivit datelor emise de reprezentantii Cristalex, unul dintre cei mai importanti importatori de pe piata bauturilor distilate din Romania.
“Piata romaneasca a vodcii va creste anul viitor cu 30%, si isi va mentine trend-ul ascendent, pe masura ce romanii constientizeaza importanta consumului unui produs alcoolic de calitate”, a declarat, pentru Wall-Street, Mirela Valeanu, brand managerul vodcii Absolut.
Anul acesta, compania a inregistrat un volum de importuri al vodcii Absolut de peste 200.000 de litri, in primele 9 luni raportand vanzari de peste 130.000 de litri.
“Vanzarile din ultimul trimesctru al anului vor insemna 40% din total, avand in vedere si apropierea sarbatorilor de iarna, cand consumul de vodca se majoreaza”, estimeaza Valeanu. Peste 15% dintre volumele de vanzari inregistrate de Cristalex sunt reprezentate de vanzarile de vodca.
Piata vodcii ar putea inregistra cresteri si mai mari in conditiile in care potentialul acesteia ar putea fi stimulat de masurile de diminuare a pietei gri si limitarea productiei “in house”, potrivit specialistilor.
Romanii consuma aproximativ 2 litri de vodca anual, ceea ce inseamna un consum relativ redus comparativ cu rusii, al caror consum atinge valoarea de aproape 19 litri.
Infiintata in 1994, Cristalex este una dintre cele mai mari companii specializate in distributia bauturilor alcoolice de import. Cu o cota de piata de peste 15% in Romania, compania Cristalex numara in portofoliul sau marci ca Absolut, Grant's, Campari, Cinzano, Jim Beam si multe altele.