Gruia Bumbu a fost, este și va fi parte integrantă din procesul vizând strategia de îmbunătățire a situației romilor.
Student la Academia Română de Management din București și angajat cadru militar cu perspective de a face o carieră militară precum tatăl său, care a fost ofițer, a luat imediat după 1990 o decizie radicală. „Am hotărât să renunț la cariera militară și să intru în tumultul vieții capitaliste. Mi-am deschis propria afacere în domeniul comerțului. În scurt timp am reușit să mă axez pe promovarea produselor românești pe piața externă având ca principal partener Romexpo“, punctează Gruia Bumbu. Avea doar 21 de ani și promova produse românești la târguri renumite precum cele din Goteborg, Milano, Graz sau Paris.
A muncit aproape doi ani în SUA și Canada
La sfârșitul anului 1992 a fost invitat în SUA, la un târg internațional găzduit în New York de World Trade Center, eveniment în care se dorea promovarea produselor est-europene pe piața americană. A plecat în SUA, dar nu a mai ajuns la târg. „Am renunțat să mai particip la târg, pentru că mă contactase o firmă din Chicago cu o propunere tentantă: să mă ocup de deschiderea unui lanț de magazine. A fost, însă, un fiasco total pentru mine. Nu a fost o firmă serioasă. Am greșit foarte mult mergând pe încredere“, povestește albaiulianul.
A hotărât să rămână în SUA renunțând astfel la Academia Română de Management, unde era student în anul trei. A stat un an în SUA și opt luni în Canada. A lucrat într-un bar, apoi la o firmă de salubritate în cadrul căreia se ocupa de igienizarea unui zgârie-nori de 57 etaje. „A fost o experiență de viață extraordinară. Am învățat, în primul rând, să prețuiesc banul și mi-am format o altă mentalitate. Pot să spun că perioada din SUA și Canada a fost pentru mine ca o sesiune de pregătiri în care am învățat ce înseamnă adevărata viață, modu