Caryn Franklin, fosta gazdă a emisiunii „The Clothes Show”, difuzată de BBC, spune că industria modei a ajuns să promoveze aceleaşi atitudine mai mult sau mai puţin feminină regăsită şi în produsele pornografice.
Modelele care pozează cu gura uşor deschisă, ochii uşor închişi, ca şi cum ar fi într-o stare de excitaţie sexuală pe care sunt fericite să o împărtăşească de pe un panou imens, unde sunt înfăţişate aproape goale. Este modă sau limitele subţiri au fost deja depăşite? În ultimii ani, au apărut îndeajuns de multe reclame pentru diverse branduri vestimentare în care manechinele sunt înfăţişate stând pe spate, cu picioarele depărtate, spre exemplu, fără să mai lase loc de imaginaţie.
A devenit standardul campaniilor pentru brandurile vestimentare sau de frumuseţe. „Ca un comentator de stil de peste 30 de ani şi ca mamă a două fete, una de 21 şi cealaltă de 14 ani, vă întreb: de când s-au transformat reclamele pentru haine din ceva distractiv, menit să te facă să te simţi mai bine, în nişte target-uri pornografice pentru bărbaţi şi băieţi? Nu mai au nicio legătură cu femeile care, de altfel, cumpără aceste haine”, se întreabă jurnalista.
Specialista în stil vestimentar se întreabă dacă acesta este mesajul pe care generaţia tânără de fete trebuie să-l primească, fiind înconjurate de astfel de imagini. „Mă tem pentru un motiv anume: cu cât suntem mai mult expuşi la aşa ceva, atât de tare ne obişnuim şi ne închipuim că aşa este normal”, scrie Franklin în „Daily Mail”.
Jurnalista oferă ca exemplu reclama recentă a casei Chanel, cu actriţa Keira Knightley (foto, sus) ca protagonistă. Aceasta poate fi văzută stând întinsă pe spate, îmbrăcată într-un trenci, iar în mâini ţine celebra sticlă de parfum, foarte aproape de buzele ei întredeschise, „ca şi cum s-ar pregăti să o lingă”. „În alte imagini apare ca şi cum ar fi într-o stare post-coi