Reţeta Dacia de depăşire a crizei s-a dovedit infailibilă şi în 2010, an în care constructorul local a stabilit un nou record de maşini vândute
Cele peste 348.000 de autovehicule marca Dacia comercializate numai în cursul anului trecut fac din constructorul român unul din performerii pieţei auto. Volumul vânzărilor, în creştere cu 12% faţă de 2009, este concurat, în această parte a Europei, doar de cel al maşinilor Skoda. Constructorul ceh a reuşit o performanţă notabilă. A vândut peste 760.000 de unităţi, în creştere cu 11,5% faţă de anul precedent, potrivit Reuters.
Discursul atipic pentru o perioadă de criză al reprezentanţilor Dacia, în care cuvântul succes este folosit adesea, are drept fundament o realitate statistică.
"În Franţa, cele peste 110.000 de maşini vândute anul trecut au propulsat Dacia pe locul al patrulea în topul maşinilor cumpărate de persoane fizice", spune Fabrice Cambolive, directorul comercial al Renault în România. Uzinele de la Mioveni au dat la export peste 311.000 de unităţi. De departe cel mai popular model a fost Sandero (inclusiv versiunea Stepway). Peste 154.000 de astfel de maşini au fost vândute anul trecut. În topul celor mai importante pieţe externe ale Dacia se mai află şi Germania (40.500 de unităţi) şi Italia(21.930 de unităţi). Între 5.000 şi 20.000 de autovehicule au fost cumpărate şi în ţări precum Turcia, Algeria, Belgia, Austria, Polonia sau Olanda. "În 2011, nu vom lansa noi modele şi nu vom ataca noi pieţe. Ne vom consolida poziţia în ţările în care suntem deja. Abia în 2012 intenţionăm să intrăm cu Dacia pe piaţa din Marea Britanie", a precizat Cambolive.
Vânzările Dacia, în România
În România, Dacia a vândut mai puţine maşini decât anul trecut, însă a reuşit să mai câştige aproape trei puncte dintr-o piaţă cu 20% mai mică. Românii au cumpărat 36.730 de maşini marca D