Arobs Transilvania Software, producator si furnizor local de aplicatii informatice, mizeaza in acest an pe un avans al vanzarilor cu 10%-15% fata de anul 2009, cand afacerile companiei din Cluj au ajuns la 6,5 mil. euro. Anul trecut, Arobs a inregistrat o crestere a cifrei de afaceri cu 10% fata de anul precedent.
"Ne bazam pe o revenire a pietei IT&C incepand din a doua parte a anului, in conditiile in care companiile din domeniul IT vor incerca sa-si reduca decalajele inregistrate anul trecut. Segmentul vanzarilor hardware, cel mai afectat de criza, isi va reveni cel mai greu, in schimb terminalele mobile si aplicatiile software dedicate acestora vor inregistra o crestere mult mai rapida in urmatoarea perioada", a declarat pentru ZF Transilvania Voicu Oprean, director general al Arobs Transilvania Software.
Compania clujeana activeaza pe trei segmente de business diferite (distributia sistemelor de navigatie, aplicatii software pentru piata interna si solutii software pentru piata externa). Potrivit reprezentantilor companiei Arobs, numarul clientilor care achizitioneaza solutiile software TrackGPS (monitorizare auto si localizare prin GPS) si OptimallSFA (automatizarea vanzarilor) este in continuare in crestere. Pentru aplicatia software TrackGPS compania are in portofoliu in prezent peste 450 de clienti, fiind monitorizate circa 6.000 de masini. Printre clientii Arobs sunt si companiile Pan Petrol, RCS&RDS, Betty Ice, ELIT Romania, American Restaurant Systems, Deme Macarale, Soceram, Optimedia.
Pe partea de distributie sisteme de navigatie si smartphone-uri clientii Arobs sunt retelele de retail Altex, Domo, Cora, Carrefour, Media Galaxy, Germanos, Auchan si magazine online eMag, Elanco, Say, Cel.
"Diviziile care se ocupa de dezvoltarea solutiilor software pentru clientii externi au inregistrat cresteri in 2009, un exemplu in acest sens f