In conditiile in care in primul trimestru al acestui an importurile de autoturisme s-au apreciat cu numai 11%, vanzarile de automobile de lux au crescut cu peste 30%.
Audi, BMW si Mercedes-Benz au inregistrat in prima jumatate a anului cresteri de peste 30%, cu mult peste ritmul inregistrat de piata importurilor de 11%. Comparativ insa cu aceeasi perioada a anului trecut, ritmul de crestere al automobilelor de lux s-a injumatatit, in 2007 inregistrand un salt cuprins intre 40 si 60%.
Cea mai bine vanduta marca premium de import in prima jumatate a acestui an s-a mentinut Audi, cu 1.522 de unitati, in crestere cu peste 16% comparativ cu acelasi interval al anului trecut.
Cresterea se datoreaza in principal noului A4, care este si cel mai bine vandut model al gamei, cu 672 de unitati, in avans cu aproape 90% fata de aceeasi perioada a anului trecut, cand inca se comercializa generatia precedenta.
"Audi va ramane cea mai bine vanduta marca premium si in acest an. In primele luni ale anului au fost cateva probleme legate de stocul SUV-ului Q7 (cel mai bine vandut model Audi in 2007 - n. red.), dar acestea au fost rezolvate", a spus Brent Valmar, directorul general al Porsche Romania, importatorul Audi.
In conditiile in care potrivit declaratiilor lui Mihai Halmagianu, directorul de marca din cadrul Porsche Romania, pretul mediu al unui Audi este de 45.000 de euro fara TVA, afacerile marcii pe piata locala au fost in primul semestru de aproape 70 de mil. euro, fara a lua in calcul serviciile after-sales.
Vanzarile autoturismelor Mercedes-Benz pe piata locala s-au apreciat cu 34,9% la 1.505 unitati, depasind volumul BMW, si clasandu-se pe locul doi, la distanta mica de Audi. Daca se iau in calcul si vanzarile modelului Viano - versiunea pentru persoane a utilitarei usoare, Mercedes-Benz a vandut in Romania 1.558 de autoturism