Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR), instituţie aflată în subordinea Ministerului Transporturilor, a reziliat, în decurs de o săptămână, două contracte majore de construcţie de autostrăzi.
CNADNR a reziliat contractul pentru sectorul de autostradă Moara Vlăsiei - Ploieşti, construit de firmele a trei oameni de afaceri români, supranumiţi "regi ai asfaltului" - Dorinel Umbrărescu, Costel Căşuneanu şi Dan Besciu -, după ce săptămâna trecută instituţia a anunţat încetarea contractului pentru tronsonul de autostradă Cernavodă-Medgidia, construit de francezii de la Colas.
Compania de drumuri şi-a motivat decizia prin faptul că cele patru firme, Spedition UMB, Tehnostrade (ambele controlate de Dorinel Umbrărescu), PA&CO International (Costel Căşuneanu) şi Euroconstruct Trading '98 (Dan Besciu), au abandonat de mai bine de 16 luni lucrările pe un sector de aproape doi kilometri din cei 42,5 ai tronsonului, dar şi prin faptul că antreprenorii au cerut plăţi suplimentare.
Tronsonul Moara Vlăsiei - Ploieşti este un drum care a stârnit o serie de controverse de-a lungul timpului, pornind de la întârzierile lucrărilor până la suplimentarea contractului.
Astfel, Compania de Drumuri a semnat contractul pentru Moara Vlăsiei - Ploieşti în toamna lui 2006, iar lucrările de construcţie au demarat în iunie 2007 şi aveau ca termen iniţial de finalizare 2010, dar acesta a fost ulterior prelungit până în decembrie 2011. Chiar şi aşa, în prezent stadiul fizic al lucrărilor pentru întregul tronson se ridică la doar circa 54%, potrivit site-ului CNADNR.
De asemenea, contractul iniţial s-a ridicat la 702,6 milioane de lei (199 mil. euro), dar CNADNR a semnat în septembrie 2009 un act adiţional cu respectivele firme de construcţii, prin care costul lucrărilor pe Moara Vlăsiei - Ploieşti a fost majorat cu 25%, până la