Incubatoarele de afaceri, un model de business care-i ţine în piaţă pe micii antreprenori
Tot mai mulţi mici antreprenori au încercat în ultimii ani să îşi dezvolte afacerile intrând în aşa-numitele incubatoare de afaceri, structuri create pentru a sprijini afacerile aflate la început de activitate, văzute ca o soluţie de salvare a afacerilor, mai ales în perioade de criză.
Unul dintre antreprenorii care au beneficiat de avantajele „incubării“ este Gabriel Iorga, proprietarul companiei Royal Tech Int din Constanţa, care în urmă cu doi ani a fost inclusă în proiectul de incubAT, derulat de Guvern prin intermediul Agenţiei pentru Implementarea Proiectelor şi Programelor pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii (AIPPIMM).
„Aveam compania înfiinţată de puţin timp atunci când am primit sprijin financiar prin acest program, iar suma de aproximativ 20.000 de lei a fost utilizată pentru achiziţia de echipamente (laptopuri, sistem de videoconferinţe etc.). Dacă iniţial serviciile oferite erau de training, în prezent ne concentrăm pe dezvoltarea de software“, a spus Gabriel Iorga, care conduce un business cu afaceri de 200.000 de lei anul trecut.
Şi Mariana Roşca, care gestionează un business cu acelaşi nume, a încercat să îşi dezvolte afacerea în domeniul producţiei de articole croşetate sau al accesoriilor decorative din localitatea Vidrasău (jud. Mureş) cu ajutorul incubatorului. Ea spune că obţinerea unei astfel de finanţări este o „gură de aer“ pentru meşterii populari.
Citiţi articolul integral pe www.zfcorporate.ro
Acest articol a apărut în ediţia tiparită a Ziarului Financiar din data de 05.06.2013
ZF Corporate este serviciul specializat de ştiri cu plată al Ziarului Financiar. Pentru a putea citi aceste ştiri trebuie să vă abona