Pentru conectarea a mai mult de jumătate de miliard de oameni şi pentru cartografierea relaţiilor sociale dintre ei, pentru crearea unui nou sistem de schimb al informaţiilor şi pentru felul în care a modificat vieţile noastre, ale tuturor, Mark Elliot Zuckerberg este Omul anului 2010, potrivit revistei Time
Imaginaţi-vă o afacere care valorează 41 de miliarde de dolari, aproape cât încasează statul român din taxele şi impozitele plătite de noi toţi în 9 luni de zile. Atât face businessul Facebook, potrivit Bloomberg. Cum a ajuns un băiat care căuta fete pe internet să câştige peste 40 de miliarde de dolari într-o cameră de cămin dintr-un campus universitar? Bună întrebare.
Albumul cu fotografii
Totul a început cu aproape şapte ani în urmă, în februarie 2004, când Mark Zuckerberg, pe atunci boboc la Harvard, a iniţiat un serviciu web din dormitorul său. Un fel de intranet, numit Thefacebook.com, unde colegii săi să se poată căuta după nume şi fotografii. La bază a stat clasicul catalog cu imagini de tip buletin pe care îl publică an de an şcolile şi liceele americane. Cu ajutorul colegului său de cameră, Dustin Moskovitz, Zuckerberg a răspândit ideea către alte universităţi ca Yale, New York, Stanford sau Columbia. "Investeam 85 de dolari pe lună şi lucram pe computere închiriate ", avea să povestească părintele reţelei într-un interviu. Ulterior, avea să renunţe la Harvard şi, împreună cu Moskovitz şi alţi amici, s-a mutat în Palo Alto, California, unde a transformat o casă modestă în sediul viitoarei companii.
Oferta de 1 miliard de dolari
Mark Elliot Zuckerberg a ajuns cunoscut în august 2004 când a lansat, alături de Moskovitz, Eduardo Saverin şi Chris Hughes, Wirehog, un serviciu care permitea schimbul de date şi fişiere, considerat tăticul platformei folosite de Facebook. Doi ani mai târziu, cei patru tineri primesc o ofertă năucit