Un aparat I1-18, cu un echipaj de nouă oameni. S-a prăbușit în timpul unui zbor București-Timișoara. Nu au existat supraviețuitori. Într-o declarație dată presei, un membru al conducerii Ministerului Transporturilor a afirmat că tragicul accident s-ar fi datorat unei furtuni puternice...
La 15 august 1991, ziarele, radioul și televiziunea relatau despre o catastrofă aviatică petrecută în Munții Retezat, în noaptea de 13 spre 14 august. Printr-o stranie coincidență, în dimineața de după catastrofă, inaintea apariției vreunei știri despre cele întâmplate, ziarul ”Zori noi” din Petroșani publica, sub titlul „Fenomen misterios”, un mic articol consacrat aventurii unui grup de șapte persoane în noaptea de 4 august 1991, nu departe de locul prăbușirii...
O lumină puternică
Specialiștii de la Institutul de Meteorologie și Hidrologie infirmau explicația cu furtuna puternică: în noaptea respectivă, în zona Munților Retezat nu se înregistraseră fenomene atmosferice deosebite. După aproape un an de cercetări și audieri, au fost date publicității rezultatele anchetei efectuate de Procuratura Județului Hunedoara și de Departamentul Aviației Civile. OZN-uri pe cerul ROMÂNIEI. Când ne-au vizitat țara EXTRATEREȘTRII
S-a ajuns la concluzia că de vină a fost nu o defecțiune tehnică, așa cum se crezuse la început, ci lipsa totală de orientare a echipajului, în urma calculului eronat al timpilor parțiali de parcurs pe tronsonul Otopeni-Deva. După cum relatează Ion Hobana în volumul SURPRINZĂTOR. Radu Banciu, fermecat de o vedetă MONDENĂ din ROMÂNIA: "Dumnezeule, e frumoasă foc, dar cam..."
”Observatori credibili, relatări incredibile” (citat de asfan.ro), în noaptea de 4 august 1991, ora 12, salvamontistul Martin Domokos, care frecventa Masivul Retezat de 30 de ani, colegul sau George Resiga, împreună cu cinci turiști, au plecat de la cabana Pietrele, de pe val