Metodele tradiţionale de recrutare a executivilor sunt în continuare folosite de companiile din toată lumea, care sunt dispuse să cheltuiască până la aproape de 20.000 de euro pentru un anunţ de recrutare care apare o zi într-o publicaţie precum Financial Times. În România, preţul unui anunţ de recrutare de manager de top într-un ziar începe de la 400 de euro şi poate ajunge la 2.000 - 3.000 de euro per apariţie, potrivit datelor centralizate de ZF. De ce sunt dispuşi angajatorii să plătească mii de euro pentru a recruta un executiv?
Eliza Nechifor, marketing & communication coordinator în cadrul firmei cu activităţi în domeniul resurselor umane ManpowerGroup, spune că este vorba despre o strategie cu dublu efect, în care companiile urmăresc două obiective - mediatizarea brand-ului şi atragerea unei anumite categorii de candidaţi pentru posturile vacante.
"Recrutarea prin intermediul anuţurilor din ziarele sau revistele de profil se utilizează pentru dublul său efect. În primul rând, compania îşi poziţionează brandul pe piaţă şi, în acelaşi timp, recrutează doar o anumită categorie de oameni. Există o departajare a targetului atunci când vorbim despre recrutare", precizează Nechifor, subliniind că procesul şi alegerea căii de angajare ţin de regulile, legile, specificul companiei şi mentalitatea ţării respective.
Poate cea mai mare diferenţă dintre anunţurile publicate în ziarele internaţionale şi cele din România este raportul dintre preţul şi rezultatul acestuia, spune Daniela Necefor, managing partner al firmei de executive search de pe plan local Total Business Solutions (TBS).
"Chiar dacă plăteşti între 10.000 şi 15.000 de lire sterline (între 13.000 şi 19.000 de euro - n.red) pentru un anunţ într-una dintre aceste publicaţii din străinătate este mai avantajos, pentru că are acoperire în întreaga Europă şi beneficiezi