Primele impresii din Elveţia de la volanul lui LEAF. „Adevărul“ a condus, în premieră naţională, Nissan LEAF, primul EV de masă. Am descoperit un automobil remarcabil în adevăratul sens al cuvântului.
LEAF a fost proiectat de la început ca un model de sine stătător, ţinându-se cont de cerinţele specifice ale unui EV (electric vehicle). Aşa se face că rigiditatea maşinii este cu 40% mai mare decât a celei mai bune compacte clasice. LEAF este o compactă veritabilă, fără compromisuri. Are cinci locuri reale şi un portbagaj de 330 de litri.
Împreună cu NEC, Nissan a dezvoltat o nouă generaţie de baterii LI-Io laminate în module care pot fi asamblate, dar şi reparate foarte uşor. Au o capacitate de două ori mai mare decât bateriile circulare şi păstrează peste 80% din capacitate după cinci ani.
În Europa, o baterie complet descărcată se poate „umple" în circa opt ore. Maşina vine dotată - chiar în partea din faţă - cu două prize, una pentru încărcarea normală, dar şi una pentru încărcare rapidă, operaţiune care garantează minimum 80% din baterie încărcată în doar 30 de minute la 380 de volţi. Autonomia standard de 160 km este arhisuficientă având în vedere că studiile făcute de Nissan arată că 80% din naveta zilnică în UE este sub 100 km.
Perfect viabil
Numai că autonomia unui EV depinde de cel puţin patru factori majori: topografia drumului, folosirea aerului condiţionat şi a încălzirii, modul de conducere şi viteză. În condiţii ideale de drum perfect plat, la 25 de grade Celsius, temperatura exterioară, cu un şofer care iubeşte condusul economicos şi fără să pornească aerul condiţionat, LEAF este capabil să ruleze peste 230 km! Însă, la o conducere extrem de agresivă, coroborată cu alţi factori autonomia scade dramatic sub 100 km.
Motorul electric are o putere de 80 kW, o cifră mai mult decât decentă pentr