Heineken Romania a realizat in 2006 o cifra de afaceri cu 24% mai mare decat decat in 2005 si si-a majorat vanzarile de bere cu 20 de procente. Compania si-a pastrat astfel pozitia de lider pe piata de profil autohtona, pentru cel de-al saptelea an consecutiv, cu o cota de piata de 26.7%
Compania a consemnat in 2005 o cifra de afaceri de 574,8 milioane de lei, potrivit datelor Ministerului Finantelor Publice, de unde rezulta ca veniturile din 2006 ale Heineken Romania s-au ridicat la 712, 75 milioane lei.
Brau Union si-a schimbat, de luna aceasta, numele in Heineken Romania. "Schimbarea numelui este un instrument prin care implementam valorile companiei. Am ales aceasta varianta, pentru ca Heineken a fost cea mai bine vanduta marca a companiei", a declarat presedintele companiei, Edwin Botterman.
Acesta a precizat ca anul 2006 a adus o schimbarea pozitiva majora in ceea ce priveste tendinta de crestere a companiei. "Heineken Romania a vandut 4,3 milioane de hectolitri de bere, in 2006, ceea ce inseamna o crestere a volumului cu 20%", a mai mentionat presedintele companiei in cadrul unei conferinte de presa.
In 2006, piata berii din Romania a crescut cu 17 % si aceasta evolutie s-a simtit si la nivelul vanzarilor Heineken Romania. "In general, toate marcile au crescut in volum mai mult decat cresterea pietei", a spus directorul comercial Heineken Romania, Marius Melesteu.
Heineken estimeaza o evolutie mai slaba a pietei romanesti de bere ca piata de bere, ritmul de crestere situandu-se intre 7 si 10%, unii dintre factorii de crestere din 2006 fiind de natura circumstantiala.
Competitia se va intensifica, principala cauza fiind noile companii intrate pe piata dar si importurile, a caror cota va creste. De asemenea, costurilor de operare ale producatorilor de bere se vor mari pe fondul cresterii costurilor pentru materiile prime si a