Sub pretextul sancționării șoferilor care parchează neregulamentar se produce una dintre cele mai bizare hoții tipic românești.
Câțiva șmecheri, care au avut ”norocul” să devină parteneri al administrațiilor locale, te pun să plătești tarife năucitoare: 210 lei simpla ridicare a mașinii pe platformă o operațiune de trei minute, 168 de lei kilometrul de transport și 168 de lei depozitarea mașinii, pe zi, taxă achitată la aceeași valoare dacă mașina stă acolo 15 minute sau 24 de ore.
Tarife exagerate, pe care ești forțat să le achiți pentru că așa a stabilit un agent de poliție, care nu știe bine legea sau comite un abuz cu bună știință.
În urmă cu câteva luni o știre făcea turul televiziunilor. Un șofer și-a lăsat mașina pe linia de tramvai 42 din București și tot traficul era blocat. Nu s-a găsit nicio mașină de ridicări care să elibereze liniile de tramvai, circulația fiind reluată după mai mult timp, când șoferul a ajuns la mașină. Într-un astfel de caz nu s-a putut ridica mașina. În acest timp sute de mașini care nu blochează în niciun fel circulația sunt ridicate și proprietarii lor achită sume exagerate pentru a le recupera.
Toată povestea cu ridicarea mașinilor parcate neregulamentar are rădăcina juridică în articolul 64 din Codul Rutier, care spune că, dintre toate mașinile parcate neregulamentar, se pot ridica numai cele care ”constituie un obstacol pentru circulație”.
Un detaliu important, ignorat de agenții de poliție, care devin astfel agenți de vânzări foarte profitabili pentru firmele de ridicări.
Din start, trebuie să vă avertizez, dragi cititori, că o experiență personală stă la baza situației pe care o descriu acum și întâmplarea trebuie luată sub rezerva subiectivității provocate de frustrarea persoanei care știe bine că a căzut victimă unui furt pur și simplu.
Căutând însă pe Internet