Roxana Vancea, asistenta emisiunii ‘Neaţa cu Răzvan şi Dani de la Antena1, a pozat, dar a şi condus elegantul Citroen DS5
Ce înseamnă DS? Distinctive Spirit. Francezii lui Citroen au început să facă DS-uri încă din 1955. A durat douăzeci de ani, după care a urmat o pauză. DS3 (clasa mică) a reluat tradiţia acum doi ani, a urmat DS4 (clasa compactă) după încă un an, iar acum a apărut DS5. O întreagă gamă premium. O singură problemă ar fi: unde încadrăm DS5? E la graniţa dintre o compactă şi o maşină din segmentul mediu. Ar putea fi şi hatchback, ar putea fi şi un break. Cert este că e o maşină frumoasă, iar Citroen a reuşit ceva sofisticat şi original.
Sofisticat este şi la nivelul motoarelor. Un propulsor turbo pe benzină, 1.6 litri, cu două versiuni de putere: 155 şi 200 CP. Cum arată versiunea de top? Arată tare bine. Putere, pe măsură, zgomot plăcut şi o cutie de viteză manuală în 6 trepte scurtă şi precisă.
Nu poţi fi de bonton dacă nu oferi şi o variantă hibrid. Citroen a combinat un motor diesel, 2.0 HDI cu 163 CP, cu un motor electric marca Bosch cu 37 CP. Dacă adunăm, rezultă tot 200 CP, dar altă mîncare de peşte. În primul rînd, cutia manuală a lăsat locul uneia robotizate. Şi această transmisie este la modă în industria auto pentru că e mai ieftină decît una automată clasică. Dar nici nu face ce face "clasica". Adică schimbă destul de tîrziu. E adevărat ai şi padele, de o parte şi de alta a volanului, pentru a schimba cînd doreşti.
Rămînînd la varianta hibridă, deşi la suflet a rămas THP-ul de 200 CP, Citroen-ul poate rula în mod exclusiv electric cel puţin 5 kilometri în oraş. Asta înseamnă scăderea consumului. Poţi opta şi pentru modul Sport sau pentru o tracţiune integrală. Adică propulsoarele funcţionează simultan, iar DS5 e 4X4. Cînd e 4X2, motorul termic trimite puterea către puntea faţă, iar cel electri