Constructorul de automobile Dacia a investit anul acesta 250 de milioane de euro pe platforma de la Mioveni, pentru inceperea productiei noilor modele Logan, Sandero si Sandero Stepway, aducand imbunatatiri interesante uzinelor, cea mai importanta fiind inlocuirea unor angajati cu roboti la trei departamente, Caroserie, Vopsitorie si Montaj.
De la ultima vizita la Dacia in 2010, se observa imbunatatiri in cazul fabricatiei, totul pare mai bine pus la punct, uzina a capatat un aer mai Vestic.
La fel precum la alte fabrici de masini europene, acolo unde se poate, Dacia va inlocui incet, incet, oamenii cu roboti. Angajatii a caror munca a fost inlocuita cu forte computerizate nu au fost dati afara, acestia au primit alte sarcini, a precizat Jerome Olive, directorul general Dacia si al grupului Renault in Romania, care mai spune ca "nivelul costurilor salariale reprezinta un element al competitivitatii".
Dacia se misca mult mai bine in prezent, un model Dacia iese de pe banda de montaj in 52 de secunde, fata de 2 minute in anul 2000. Capacitatea totala de masini Dacia la Mioveni este de 1.389 de autoturisme pe zi. Mixul de productie este stabilit in functie de comenzile venite de clienti.
Referitor la temerile ca Dacia ar putea pleca, Olive scoate in fata cateva avantaje pe care le are Romania. Daca in Tanger exista doar o uzina de asamblare, in Romania se fac ingineria si piesele, atat pe platforma de la Mioveni, cat si in tara de alti furnizori, ceea ce ar fi cam greu de relocat. Totusi, Olive ne vorbeste de competitivitate si mai spune ca "dupa ce uzina din Tanger va ajunge la acelasi nivel cu cea de la Mioveni, le vom putea compara, vom afla care este mai competitiva. Stim care este nivelul de competitivitate din Europa de Vest. Altii sunt in fata noastra in ceea ce priveste costurile de productie".
Din cele 250 de milioane de euro