Toti retailerii se asteapta in decembrie la castiguri cu 30% mai mari decat in restul anului. AFACERI DE IARNA Hypermarketurile, supermarketurile si magazinele tip discount mizeaza pe profituri cu 20%-30% mai mari in decembrie 2005 fata de perioada similara a anului trecut. Toti retailerii se asteapta la profituri cu 30% mai mari decat intr-o luna normala.
Carucioarele gem sub greutatea sticlelor cu vin, a pachetelor cu carne de porc, a ciocolatelor cu forma de Mos Craciun, a jucariilor si a globuletelor colorate. Marile complexe comerciale sunt asaltate de oamenii care doresc sa cumpere cele necesare Craciunului dintr-un hypermarket sau dintr-un magazin cu discount. Cozile de zeci de persoane care se formeaza la fiecare casa nu-i descurajeaza pe oameni, deoarece, spun ei, in marile magazine se gaseste marfa de buna calitate la preturi mai mici decat in piete. In plus, exista sute de promotii de tipul "cumperi patru, platesti trei".
VANZARI. Moda cumparaturilor de Sarbatori intr-un mare complex comercial se pare ca a prins viteza printre locuitorii marilor orase. "Luna a inceput foarte bine, avem cresteri de peste 30% fata de perioada similara a anului trecut", spune Anca Bacan, manager de vanzari la Selgros Baneasa. Cel mai bine vandute produse sunt ciocolata, alcoolul, alimentele de Sarbatori, fructele si legumele, electrocasnicele mici si mijlocii, jucariile, brazii, ornamentele de brazi si ornamentele pentru casa, opineaza reprezentantii complexelor comerciale. Si reprezentantii Carrefour spun ca mizeaza pe o crestere a cifrei de afaceri de peste 20% in decembrie 2005 fata de perioada similara din 2004. "Atat la produsele alimentare, cat si la cele nonalimentare - in aceasta perioada - vanzarile cresc cu aproximativ 35%. Se vand foarte bine atat produsele alimentare festive, cat si jucariile, produsele electrocasnice, CD-urile", spune Andreea M