Documente:
Top investitii branduri in 2006
(22.03.2007) DOC
Anul trecut a fost un an in care investitiile in publicitate au crescut mult, iar 2007 se anunta uimitor din punctul acesta de vedere. Potrivit revistei Campaign, revelatiile anului 2006 sunt televiziunea, internetul si incercarile de auditare si masurare a unor canale media lasate in plan secundar pana acum.
Volumul total al investitiilor in reclama in anul 2006 a fost de aproximativ patru miliarde de euro, fara bartere si discounturi, conform monitorizarilor realizate de Alfa Cont Media Watch. Potrivit lui Felix Tataru. presedinte IAA, aceasta suma este irelevanta intrucat este pretul de rate-card, cifra reala neta fiind undeva la aprovimativ 400 milioane de euro.
Directorul de vanzari de la ARBO Media, Calin Rotarus, a declarat, de asemenea, ca aceasta cifra este irelevanta, avand in vedere ca publicitatea la TV se vinde la punctul de audienta si nu la rate-card.
Advertiserii au ales sa-si cheltuiasca bugetele diferit pe mediile de comunicare, in functie de brandurile pe care le au. La bugetul investit in reclama segmentul berii a fost detronat de telecom.
Cererea de publicitate s-a accentuat pe toate tipurile de canale, volumele au crescut, au luat nastere noi agentii, iar multe dintre cele deja existente pe piata au devenit membri in asociatii de profil: ARMA, BRAT, IAB, ARA.
Outdoorul si internetul s-au bucurat de o atentie mult mai mare in 2006 si s-au pornit actiuni concrete pentru auditarea si masurarea lor, internetul fiind anul trecut mediul cu cea mai rapida ascensiune.
Televiziunea va ramane lider detasat al investitiilor pe media si va continua sa detina cel mai mare procent din bugetul advertiserilor si de asemenea se va mentine tendinta de fragmentare a investitiilor pe canalele de nisa.
@