• Economiile facute de catre sefii regiilor prin masurile de austeritate aplicate sunt insignifiante in raport cu nivelul datoriilor acestora • Din economiile facute, Regia Autonoma de Transport Public si-ar plati datoriile istorice in aproape 14 ani • CET Iasi face o economie de 2,1 milioane lei, dar are de achitat datorii de cel putin 36 milioane euro
Masurile de austeritate luate de sefii de regii nu par sa dea deocamdata rezultatul scontat. Salariile micsorate, disponibilizarile, somajul tehnic, blocarea posturilor sau eliminarea orelor suplimentare nu aduc decat economii insignifiante la bugetul institutiilor subordonate Consiliului Local. Un exemplu in acest sens il constituie economiile facute de catre doi dintre cei mai mari angajatori din Iasi - Regia Autonoma de Transport Public (RATP) si Centrala Electrica de Termoficare (CET). Ambele institutii subordonate sunt pline de datorii, atat la furnizori, cat si la bugetul statului. Pentru a reduce cat de cat cheltuielile financiare, sefii RATP au ales sa elimine din organigrama 163 de posturi. Dintre acestea, doar 80 erau ocupate pana la 1 iunie. O alta decizie a fost eliminarea tichetelor de masa. Cele doua masuri duc la o economie de 558 mii lei pe luna sau de aproximativ 6,7 milioane lei pe an. Astfel, aplicand aceste masuri, sefii RATP si-ar putea acoperi datoriile de 100 de milioane lei la bugetul statului in aproape 15 ani! "Acestea sunt doar cateva dintre masurile luate pentru a ne diminua cheltuielile. Odata cu aplicarea noului plan de transport, se vor impune si alte masuri de austeritate. De exemplu, vom limita numarul orelor parcurse cu microbuzele, de la 252,4 mii ore la 92,1 mii ore", a declarat Adrian Mihai purtatorul de cuvant al RATP.
CET: 2,1 milioane lei economie - 36 milioane euro datorie
Centrala Electrica de Termoficare functioneaza acum cu cel