Pe fondul creşterii cererii de servicii adaptate crizei, piaţa autohtonă de relaţii publice ar putea depăşi în 2009 valoarea înregistrată anul trecut, estimată la 25 milioane de euro.Pe fondul problemelor economice şi financiare existente la nivel internaţional, toate industriile au anunţat pentru anul în curs fie o îngheţare a cheltuielilor de marketing, fie reducerea lor. În cazul celor alocate relaţiilor publice, specialiştii spun că bugetele multinaţi
Pe fondul creşterii cererii de servicii adaptate crizei, piaţa autohtonă de relaţii publice ar putea depăşi în 2009 valoarea înregistrată anul trecut, estimată la 25 milioane de euro.
Pe fondul problemelor economice şi financiare existente la nivel internaţional, toate industriile au anunţat pentru anul în curs fie o îngheţare a cheltuielilor de marketing, fie reducerea lor. În cazul celor alocate relaţiilor publice, specialiştii spun că bugetele multinaţionalelor nu sunt definitivate, fapt ce lasă loc mai multor scenarii. Cel mai optimist dintre ele implică o creştere a numărului campaniilor de PR, deoarece companiile vor dori să îşi reconstruiască raporturile de încredere cu piaţa, puse în dubiu de turbulenţele din economia globală. Pe de altă parte, cea mai pesimistă variantă de evoluţie prezintă o scădere a volumelor ca urmare a reducerii tuturor costurilor.
„Cert este că va exista o reducere sau cel puţin o mai mare prudenţă în alocarea acestora către toate segmentele: ATL, PR sau BTL“, spune Imola Zoltan, managing partner la McCann PR. Părerea sa este împărtăşită şi de Jan Simunek, general manager la Mmd Corporate, Public Affairs & Public Relations Consultants România. „Majoritatea agenţiilor de comunicare locale vor resimţi categoric criza internaţională, în ceea ce priveşte aspectele lor financiare“, crede Simunek.
Pe de altă parte, volumele vehiculate în industria de