În timp ce producătorii de smartphone-uri încearcă să-şi îmbunătăţească serviicile de localizare în interiorul clădirilor, comercianţii se folosesc deja de diferite metode pentru a-şi urmări clienţii, în încercarea de a câştiga teren în faţa magazinelor online, potrivit The Verge.
Acesta este şi cazul unui magazin din SUA care a decis să instaleze un sistem special de monitorizare a semnalului WiFi. Astfel, se realizează urmărirea mişcări clienţilor în magazin.
Cum site-urile precum Amazon se bazează pe cookie-uri pentru a-i urmări pe vizitatori şi pentru a le învăţa obiceiurile, magazinele fizice trebuie să regurgă la alte mijloace: sisteme video (folosite pentru determinarea sexului cumpărătorului) şi tehnologii radio (pentru monitorizarea mişcării acestora prin magazin).
Astfel, se poate afla cât stau clienţii să se uită la produse sau ce zone ale magazinului preferă şi patronii îşi pot îmbunătăţi serviciile. Mai mult, clienţii care revin în mod repetat pot fi răsplătiţi cu cupoane de reducere etc.
Totuşi, lumea nu este încântată de această tehnologie. Îngrijorările privind confidenţialitatea au crescut în ultima perioadă, iar când unul din magazine a decis să îşi anunţe clienţii că sunt monitorizaţi, reacţiile nu au fost tocmai pozitive.
În ciuda faptului că persoanele nu au nicio problemă cu cookie-urile, versiunea fizică a acestora pare să le aducă aminte de supravegherea guvernului.
„Ideea de a fi urmărit într-un magazin este, cred eu, puţin înfricoşătoare spre deosebire de cookie-uri – acolo nu se ştie exact cine sunt“, a declarat Robert Plant, un profesor de la Universitatea din Miami.
Vrem să discutăm cu voi, „Adevărul Tech“ este şi pe Facebook.