Ministrul Educaţiei, Daniel Funeriu, vrea ca din anul şcolar 2011-2012 elevii din clasele de început de ciclu, respectiv întâi, a cincea şi a noua, să înveţe după manuale noi, realizate în concordanţă cu noile programe de studiu, al căror cadru de referinţă va fi supus dezbaterii publice în toamnă.
Ministrul Educaţiei a aprobat, vineri, înfiinţarea Consiliului pentru Curriculum , format din 19 experţi în curriculum şi învăţământ preuniveristar, coordonaţi de Firuţa Tacea.
Printre atribuţiile acestui organism sunt stabilirea direcţiilor strategice de modernizare a curriculumului naţional, avizarea ştiinţifică a proiectării şi elaborării acestuia, cât şi orientarea din punct de vedere conceptual şi metodologic a evaluării manualelor, a declarat, sâmbătă, agenţiei Mediafax, ministrul Educaţiei, Daniel Funeriu.
"Mi se pare foarte important să facem un demers curricular sănătos pe tot ceea ce ţine de sistemul educaţional. Este nesănătos şi superficial să schimbi mai întâi manualele şi apoi programele , aşa cum s-a mai întâmplat până acum", a adăugat Funeriu.
Potrivit ministrului, schimbarea profundă a sistemului educaţional vizează mai multe etape, în care ultima este redactarea unor noi manuale.
"Trebuie mai întâi să definim care este cadrul de referinţă curricular, respectiv cum trebuie să arate, spre exemplu, copilul român la opt ani din punct de vedere educaţional. După cadrul de referinţă, stabilim prin ce procese ajungem la acest rezultat. Apoi ne ocupăm de schimbarea sistemului de evaluare, rescriem planul cadru şi efectiv programa. În paralel începe formarea profesorilor şi punerea în practică a elementelor (itemilor) de evaluare. Ar fi foarte bine dacă am avea o bază de itemi la nivel UE. Când ai foarte clar ce se învaţă, adică programa, cum trebuie să arate un copil, ce şi cum se evaluează, iar formarea profesorilor este în derul