Expertii nu considera rentabila organizarea unui Grand Prix la Soci. Circuitul de Formula 1 aflat in constructie la Soci, pentru a gazdui primul Mare Premiu din Rusia, in 2014, anul Jocurilor Olimpice de iarna care vor avea loc in aceeasi statiune balneara, costa mult si constituie o frana pentru sportul automobilistic din aceasta tara, potrivit expertilor rusi. Presedintele Vladimir Putin a facut o prioritate din marile evenimente sportive, punandu-si toata greutatea in balanta pentru organizarea unui Grand Prix de Formula 1 in acest oras de la tarmul Marii Negre. Cursa va fi in calendarul Formulei 1 din 2014 pana in 2020, in urma unui acord semnat in 2010 de Putin, pe atunci prim-ministru, cu Bernie Ecclestone, conducatorul "Marelui Circ".Insa expertii si sportivii rusi de inalt nivel estimeaza ca Soci este "departe de tot", iar cheltuielile pentru organizarea cursei de Formula 1 in acest fost loc de recreere pentru nomenclatura sovietica, aflat acum in plina reamenajare pentru gazduirea JO 2014, se fac in detrimentul altor categorii ale sportului automobilistic.
Pilotul rus de Formula 1 Ivan Samarin regreta, astfel, ca autoritatile se lanseaza in Formula 1, in timp ce Rusia are o experienta minima in materie de sport automobilistic, o disciplina ignorata inca din timpul URSS. Mai degraba decat sa organizeze o "operatiune de prestigiu" cuplata Jocurilor Olimpice, Rusia ar fi fost, conform lui Samarin, mai inspirata sa construiasca alte circuite pentru cursele nationale inaintea de a se aventura in Formula 1, o categorie in care singurul sau reprezentant, Vitali Petrov, nu este sigur ca-si va pastra locul si in acest sezon la echipa Caterham. Petrov a produs un val de entuziasm in Rusia dupa ce s-a clasat pe locul 4 in Marele Premiu al Australiei din 2010, sub culorile echipei Lotus Rénault, primul podium pentru un pilot rus, insa ar putea fi constrans sa paras