Criza financiară şi aglomeraţia rutieră din oraş au determinat o creştere permanentă a numărului de persoane care circulă cu autobuzul în locul maşinii. Consiliul Local Bistriţa a decis să acopere pierderile lunare ale firmei care a concesionat transportul în comun în oraş şi le va asigura acestora şi un profit de 8%.
Statisticile arată că din 2007 până în prezent, la Bistriţa a crescut numărul de călătorii cu autobuzul. Din diferite motive, bistriţenii încep încet, încet să prefere transportul în comun automobilelor proprii. Lucia Orban, o contabilă în vârstă de 33 de ani din Bistriţa foloseşte zilnic mijloacele de transport în comun. „Am două joburi. Unul în Bistriţa, iar celălalt în cartierul mărginaş al oraşului, în Unirea. Ţin contabilitatea la două firme, iar preţul unei călătorii cu autobuzul nu mă costă mult. E ieftin şi practic", crede femeia care aştepta maşina să o ducă de la Direcţia Generală a Finanţelor Publice Bistriţa, înspre casă. Venirea sezonului rece îi determină şi pe mulţi dintre cei care vara circulă pe jos să ia autobuzele. „Nu ştim care sunt cauzele care au determinat creşterea, dar cifrele arată clar acest trend", explică Vasile Ţîţan, şeful serviciului de administrarea circulaţiei din cadrul Primăriei Bistriţa. Dacă în 2007 a fost înregistrat un prag minim în ceea ce priveşte numărul de călătorii, 2.947.600, în 2008 şi 2009 au fost înregistrate creşteri constante, 3.074.030, respectiv 3.703.430 anul trecut. Pentru acest an se estimează peste 3,8 milioane de călătorii, iar pentru anii viitori se aşteaptă atingerea pragului de 4 milioane de călătorii. Criză pentru Transmixt
În ciuda acestei creşteri a numărului de călători, SC Transmixt SA, firma care în 2009 a concesionat serviciul de transport în comun al municipiului a solicitat ajutor financiar din partea primăriei deoarece costurile şi cheltuielile sunt mult mai mari decâ