Campania electorala a presedintelui Barack Obama a obtinut doua mari premii in cadrul prestigiosului festival Cannes Lions, o premiera in istoria evenimentului, care nu a acordat niciodata pana acum trofee unei campanii derulate din afara zonei de comunicare comerciala, transmite Mediafax.
Votata in unanimitate de juriul festivalului de la Cannes Lions ca fiind cea mai buna campanie,"Obama For America" a castigat cele doua mari premii la categoriile "Titanium" si "Integrated", potrivit The Guardian.
Faptul ca doua mari premii ale celui mai important eveniment din industria publicitatii revin unei campanii din afara zonei comunicarii comerciale, si anume unei campanii de marketing politic, constituie o premiera in industrie.
Daca in mod obisnuit campaniile la servicii publice, categorie in care s-ar incadra generic demersul care i-a adus lui Barack Obama fotoliul prezidential, nu castiga niciodata Grand Prix-uri in cadrul Cannes Lions, in acest caz,regula consacrata a fost incalcata, campania rescriind normele comunicarii.
"Este o campanie de brand", a spus Prasoon Joshi, director de creatie la agentia McCann Erickson. Este pentru prima data cand consumatorii au creat in coproductie cu cei care se ocupa de comunicare, un brand... si asta este ceva ce industria comunicarii nu poate ignora".
Pentru a castiga marele premiu in categoria "Titanium", o campanie trebuie sa se bazeze pe o idee provocatoare, care sa revolutioneze vechile premise si sa indice o noua directie.
"Titanium celebreaza proiectele de comunicare ce obliga industria sa se opreasca si sa se-si redefineasca directiile viitoare", potrivit regulilor festivalului Cannes Lions. Campania electorala a presedintelui Barack Obama a obtinut doua mari premii in cadrul prestigiosului festival Cannes Lions, o premiera in istoria evenimentului, care nu a acordat niciodata pana acum trofee