Reprezentantii celei mai mari asociatii de retaileri din Statele Unite au declarat ca actualul plan de sprijin al economiei nu este de ajuns pentru a stimula consumul.
Federatia Nationala de Retail (FNR) este "foarte ingrijorata ca planul nu va stimula consumul imediat si nici nu va mentine zecile de milioane de slujbe care duc la un consum mai ridicat", a declarat Steve Pfister, vice presedinte senior al asociatiei, citat de Reuters.
"Avand in vedere ca doua treimi din produsul intern brut este reprezentat de consum, este dificil sa intrevedem o imbunatatire generala a economiei pana cand consumatorii nu-si vor recapata increderea si vor reincepe sa cheltuiasca," a adaugat Pfister.
Planul de sprijin realizat de echipa lui Barack Obama prevede infuzia a 800 de miliarde de dolari pentru stimularea economiei. Insa FNR a cerut statului sa aprobe trei perioade de cate zece zile de vanzari la reduceri, scutite de taxe, una in martie, una in iulie si una in octombrie.
Astfel, consumatorii ar putea cumpara produse fara sa plateasca taxe, cu exceptia alcoolului si tigarilor. Perioade de acest gen au mai fost organizate de diverse state din SUA, dar, din cauza crizei imobiliare, bugetele acestora au fost diminuate si s-a renuntat la vanzarile fara taxe.
Potrivit FNR, aceste perioade ar economisi 20 de miliarde de dolari din buzunarele americanilor, aproximativ 175 de dolari per familie.
Aceasta propunere a fost facuta in conditiile in care FRN estimeaza o scadere cu 2,5 procente a vanzarilor in prima jumatate din 2009.
Reprezentantii celei mai mari asociatii de retaileri din Statele Unite au declarat ca actualul plan de sprijin al economiei nu este de ajuns pentru a stimula consumul.
Federatia Nationala de Retail (FNR) este "foarte ingrijorata ca planul nu va stimula consumul