Urmând a fi prezentate oficial în carne şi oase abia în intervalul 16-26 ianuarie 2014 la Detroit AutoShow, modelul de serie anticipat de M4 Coupe Concept şi viitorul sedan M3 se pregătesc să înlocuiască vechea paradigmă cu specificaţii tehnice străine celor patru generaţii de până acum.
A cincea generaţie a berlinei sportive şi Seria M3 Coupe în două uşi rebotezată M4 nu mai apelează la V8-ul aspirat de 3.999 cmc al generaţiei E92, ci vor folosi un motor bi-turbo cu şase cilindri. Derivat din unitatea L6 de 2.979 a versiunii 335i, M4 Coupe Concept va oferi aceeaşi putere de 420 CP ca a precedentului model, însă aportul a două turbocompresoare se va traduce printr-un cuplu în creştere cu 100 Nm, la 500 Nm. Filosofia M este de a combina beneficiile turaţiilor înalte ce ajung la 7.500 rpm cu cuplul generos oferit de prima turbosuflantă pe plaja de turaţii reduse.
Este aşteptată o versiune specială M4 GTS şi mai sportivă ce va devora asfaltul cu ai săi 450 CP şi 540 Nm, atingând astfel puterea marelui V8 4.2 FSI de sub capota Audi-ului RS4 Avant. Doar Mercedes C63 AMG în ediţie specială se distanţează de M4 cu ai săi 507 CP, însă cilindreea acestuia este aproape dublă.
La caroseria lui M4 Coupe Concept s-au utilizat în mod intensiv materiale uşoare precum CFRP-ul (plastic ranforsat cu fibră de carbon) la acoperiş, difuzorul spate sau spoilerul faţă, dar şi aluminiu ori magneziu. Rezultatul este o masă la gol de 1.495 kg tradus prin performanţe demenţiale: acceleraţia 0-100 km/h va fi atinsă în 4,4 secunde (4,7 secunde la vechiul model), iar atunci când se scoate cenzura electronică ce plafonează avântul la 250 km/h se vor putea atinge viteze de 280 km/h. Prin comparaţie, Audi RS4 sprintează suta în 4,9 secunde şi poate atinge fără limitare aceeaşi viteză de top.
Cum vechiul V8 de 4.0 litri era destul de însetat (pe hârtie consuma mediu 12,4 litri de