Fabrica GM din Varşovia produce din acest an cel mai bine vândut model al mărcii americane. Sursa: EVZ
Pentru o maşină de clasă mică, dedicată familiilor cu bugete pe măsură, noul Chevrolet Aveo se prezintă neaşteptat de bine. Pe de o parte, designul exterior apelează la o mulţime de detalii care amintesc de produsele din clasele superioare. Pe de alta, grija arătată pentru realizarea unui habitaclu decent cu resurse minime ar trebui să-i îndemne pe alţi constructori care se manifestă pe acelaşi platou spre relfecţie.
Lansarea săptămâna trecută a noului Aveo (versiunea cu cinci uşi), în cadrul pitoresc oferit de Riviera franceză, a marcat o premieră: întâiul model Chevrolet fabricat în Europa. GM s-a gândit să ofere un impuls suplimentar vânzărilor Aveo, astfel că, de acum, acest model va fi produs în capitala Poloniei, Varşovia.
Noul Aveo este dezvoltat pe platforma tehnică a vechiului Aveo, una dintre maşinile cu cel mai slab rezultat la testele de siguranţă a pasagerilor Euro NCAP. Chevolet a precizat că structura caroseriei a fost întărită şi că montanţ ii B au fost ranforsaţi. Dimensiunile caroseriei au rămas neschimbate. Pe bancheta din spate pot încăpea chiar şi trei pasageri de talie medie, însă cu destulă dificultate. Portbagajul are o capacitate de 220 de litri, dar prin rabatarea banchetei spaţiul de încărcare se măreşte până la 980 de litri.
Două motoare îmbunătăţite
Vor fi disponibile două motoriză ri, ambele pe benzină, ambele Euro 4. Cel mai mic agregat, de 1.2 litri, dezvoltă 84 de cai-putere, cu 12 mai mult decât până acum. Consumul mediu de carburant în regim mixt (urban-extraurban) a fost micşorat cu 14%, până la 5,5 l/100 km. Emisiile de CO2 au scăzut şi ele, ajungând la 132 g/km.
Propulsorul de 1.4 litri furnizează 101 cai-putere şi un cuplu maxim de 131 Nm (la 4.200 rp