„Bătrânele Doamne” au ieşit la plimbare în 16 oraşe din ţară, printre care şi Braşovul!
Sâmbătă dimineaţa, în jurul orei 10.00, Piaţa Sfatului a fost locul de întâlnire al automobilelor care făceau senzaţie acum aproape o sută de ani şi continuă să încânte şi azi. Nu mai puţin de 15 bijuterii ale tehnicii secolului trecut au putut fi admirate de braşovenii şi turiştii care au trecut prin Piaţa Sfatului. La 15 ani de la înfiinţare, Retro Mobil Club România a organizat o paradă a autovehiculelor de epocă la Braşov, Bucureşti, Arad, Baia Mare, Buzău, Cluj Napoca, Constanţa, Craiova, Oradea, Piteşti, Petroşani, Ploieşti, Sibiu, Târgu Mureş, Targovişte şi Timişoara.
Cu siguranţă, vedeta evenimentului a fost un Austin Ambassador Gordon, fabricat în 1936 şi ocupant al unui loc pe podium anul trecut la Concursul de Eleganţă de la Sinaia. Printre exponatele ceva mai tinere s-a numărat un Jaguar roşu, fabricat în 1972, al cărui proprietar este un irlandez stabilit la Braşov. Deane spune că a reuşit să ajungă cu „felina” sa la o viteză de 240 de kilometri pe oră şi că este preferata sa din colecţia de maşini de epocă pe care o deţine.
Pe lângă cele două vedete, în Piaţa Sfatului au mai fost prezente mai multe modele de Mercedes, câteva din prima jumătate a secolului trecut, dar şi câteva reprezentante de seamă ale perioadei comuniste din România, celebrele Dacii cu motor franţuzesc, extrem de căutate la începutul anilor şaptezeci atât în ţara noastră, cât şi în celelalte ţări din lagărul comunist. „Este una din primele o sută de maşini Dacia 1300 fabricate la Piteşti. Nu am modificat nimic la ea, are motorul franţuzesc original şi este încă foarte uşor şi ieftin de întreţinut. Puteţi auzi cât de fin «toarce», dovadă că la Piteşti s-au făcut maşini foarte bune”, ne spune proprietarul uneia dintre Dacii.
Înfiinţat la Bucureşti în 1998, Retromobil