A doua parte a anului 2008 a stat sub semnul crizei globale si pentru piata auto, inregistrand o scadere la un nivel care nu a mai fost atins din 1999. De la greva Dacia pana la noua taxa de poluare, anul acesta a fost dominat de mai multe momente-cheie in piata de profil.
Ford a devenit in martie, oficial, proprietarul Automobile Craiova
In luna martie, Ford a preluat fosta uzina Daewoo de la Craiova. Compania a anuntat ca va incepe productia in Romania din anul 2009, primul model care va fi fabricat fiind Transit Connect.
Ford a transferat in cont suma de 57 milioane de euro pentru pachetul de 72,4% din actiunile detinute de Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului la Automobile Craiova
Totodata, producatorul american s-a angajat la investitii directe de 675 milioane euro pentru modernizarea fabricii si pentru cresterea productiei de automobile la 300.000 de vehicule anual, dar si pentru suplimentarea numarului de angajati.
Printre actionarii importanti ai companiei se mai numara SIF Oltenia (SIF5), care controleaza 22,06% din actiunile Automobile Craiova.
Angajati de la Uzina Dacia au intrat in greva in luna martie
Angajatii uzinei Dacia au intrat in greva generala pe timp nelimitat in data de 24 martie, dupa ce au respins oferta administratiei de majorare salariala cu 12%, pretentiile lor fiind mult mai mari.
Sindicatul Uzinei a intocmit o lista cu 14 revendicari, printre cele mai importante numarandu-se marirea salariala in suma fixa de 550 de lei, in doua transe, si prime de Paste si de Craciun, in valoare de 50% din salariul mediu brut total pe societate.
Greva generala de la Dacia Pitesti a determinat scaderea productiei modelului Logan cu 15.000 de unitati fata de grafic.
Potrivit autoplus.fr, pierderile uzinei ar depasi deja 150 de milioane de euro, deoarece, in conditiile grevei, numai c