Decesul omului de afaceri Alin Popa s-a resimţit la nivelul businessului pe care l-a lăsat în urma sa. Una dintre firmele conduse de antreprenorul hunedorean a ajuns în insolvenţă.
Pe 29 mai 2012, grupul Edy era regele firmelor de transport rutier din România. Avea afaceri de 520 de milioane de lei, peste 1.100 de maşini şi clienţi de top. Toate acestea se datorau lui Alin Popa, un hunedorean de 41 de ani, care a înfiinţat grupul Edy în 1991 şi pe care l-a condus cu discreţie până în acest an.
Pe 30 mai, cel care a făcut milioane de euro din afaceri cu TIR-uri a sfârşit într-un accident rutier în care a fost implicat, culmea, şi un TIR. La mai puţin de două luni de la moartea lui Popa, imperiul său a început să se zdruncine din temelii. Una dintre companiile fostului milionar, Edy Internaţional Spedition, a intrat în insolvenţă. Cererea de reorganizare a fost depusă de acţionarii companiei la 27 iulie şi a fost admisă de Tribunalul Hunedoara la 2 august.
Administrator judiciar a fost desemnat firma de reorganizare, lichidare şi administrare Rovigo. Ulterior, în datele de 8 şi 10 august, Edy Internaţional Spedition a depus recurs, iar acum este aşteptată o decizie. Până la închiderea ediţiei, atât reprezentanţii Edy Internaţional Spedition, cât şi cei ai Rovigo nu au putut fi contactaţi. Insolvenţa companiei a fost cerută şi de ING Bank, Westerham Holding, care deţine 17,5% din companie, dar şi de Ţuca Zbârcea & Asociaţii. Tribunalul urmează să se pronunţe în următoarea perioadă în cele trei dosare.
Urmaşii lui Alin Popa
Alin Popa a fost un om de afaceri discret, care şi-a condus businessul ajutat de fratele său Lică Popa, dar şi de omul său de încredere Mircea Dărăbanţ, administratorul grupului Edy. Un alt om care a sprijinit dezvoltarea grupului Edy a fost directorul general Mircea Ţiplea, care a renunţat însă la funcţie