Presa economică de astăzi scrie despre poziţia producătorului auto Dacia în Europa, ănchiderea cu un minus de 1,5 milioane de euro pentru 2008 la CNVM sau creşterea cu 4,3% a vânzărilor la Tesco. Printre alte subiecte, Endava deschide un centru operaţional în Bucureşti, iar Preţul petrolului urcă din nou la peste 72 dolari/baril. Revista presei sportiveRevista presei interneRevista presei mondeneRevista presei internaţionale
Dacia, pe locul I în Europa la creştere. Automobile Dacia, principalul constructor auto de pe piaţa locală, a vândut în primele cinci luni din acest an 90.000 de maşini pe pieţele europene (inclusiv pe piaţa locală), în creştere cu 22% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Astfel s-a apropiat de un rulaj de un miliard de euro. Cu aceste rezultate, brandul românesc se află pe primul loc în Europa după rata de creştere raportată în perioada ianuarie-mai, scrie Ziarul Financiar.
CNVM a închis 2008 cu un minus de 1,5 milioane de euro . Comisia Naţională a Valorilor Mobiliare (CNVM), instituţia care supraveghează piaţa de capital din România, a avut anul trecut o pierdere de 5,6 milioane de lei (1,5 mil. euro), după ce în ultimii ani veniturile Comisiei au înregistrat creşteri constante. Astfel, după ce în 2006 Comisia obţinuse un excedent de 17,1 mil. lei (4,85 mil. euro), iar în 2007, unul dintre cei mai buni ani pentru piaţa de capital din România, excedentul a fost de 25 mil. lei (7,5 mil. euro), anul trecut, veniturile CNVM au fost mai mici decât cheltuielile, ca urmare a reducerii unui set de comisioane, potrivit Business Standard.
Creştere cu 4,3% a vânzărilor la Tesco. Tesco, cel mai mare retailer din Marea Britanie, a afişat o creştere cu 4,3% a vânzărilor din primul trimestru financiar, aferente magazinelor din Marea Britanie, datorită vânzărilor de jucării şi unelte pentru gradină, scrie Wall S