Ford a lansat un nou model pentru categoria de vehicule comerciale până în 3,5 tone pentru piaţa din Europa, dar după ce am citit caracteristicile, am ajuns să ne întrebăm dacă este cu adevărat un vehicul comercial sau un turism. Transit Custom a încercat să îmbine stilul dinamic de condus al unui autoturism cu eficienţa şi versatilitatea unui vehicul comercial, iar după testul de pe şoselele din Bavaria vă putem spune că a şi reuşit.
Aceasta este cea de-a şasea generaţie de Transit, gamă care şi-a făcut debutul pe segmentul "1 tonner" acum aproape 50 de ani. Mai precis, în 1965 a apărut primul Transit care chiar şi atunci seta noi standarde pentru clasa sa. În decursul anilor, autoutilitara Ford a devenit cel mai bine vândut model pe segmentul de comerciale de sub 3,5 tone, înregistrând aproape şapte milioane de unităţi vândute în toată Europa.
Ford, pe piaţa de autoutilitare din România
Piaţa de vehicule comerciale până în 3,5 tone este singura care a înregistrat o creştere în acest an, atât la nivel naţional, cât şi la nivel european. Potrivit statisticilor publicate de APIA, înmatriculările de vehicule comerciale din România au crescut cu aproape 23%, comparativ cu primele şapte luni ale anului precedent. Până în luna iulie inclusiv, la noi în ţară s-au înmatriculat 6.318 autoutilitare, dintre care 18.58% au fost vehicule marca Ford. Această cifră reprezintă o creştere de aproape 55 de procente a cotei de piaţă pentru producătorul american, care a reuşit să livreze 1.174 de unităţi în 2012.
Modelul Transit comercializat la ora actuală pe piaţa românească a înregistrat o creştere de doar 6.5% faţă de 2011, fiind în continuare devansat de Renault Trafic, VW Transporter şi Mercedes-Benz Vito. Noul Custom doreşte să schimbe ordinea clasamentului, iar pentru a face posibil acest lucru, inginerii Ford au decis să aibă o abordare ca