Retelele sociale folosite in Romania au avantaje diferite pentru promovarea brandurilor, potrivit concluziilor unui studiu realizat de Daedalus Millward Brown, prezentat vineri in cadrul evenimentului Webstock. Studiul calitativ, fara valoare statistica, a luat in considerare imaginea pe care utilizatorii de Twitter, Facebook si Hi5 o au despre sine si utilizatorii celorlalte platforme sociale.
Studiul a fost realizat in trei faze - colectarea de pareri ale utilizatorilor diferitelor retele sociale prin intermediul unui blog; opiniile unor specialisti in social media; respectiv focus grupuri la care au participat utilizatori ai fiecareia dintre cele trei retele. Studiul a urmarit sa afle perceptiile, motivatiile si nevoile celor care folosesc indeosebi una dintre aceste retele si cum ar putea folosi brandurile aceste informatii. Grupul-tinta a fost format din utilizatori - femei si barbati - cu varste cuprinse intre 18-30 ani.
Concluziile studiului:
Daca identitatea unui brand se bazeaza pe statut si inovatie, brandul ar fi bine sa fie promovat pe TwitterDaca identitatea unui brand se bazeaza pe ideea de protectie, apartenenta, grija fata de ceilalti, ar fi bine ca acel brand sa fie promovat pe FacebookDaca identitatea unui brand se bazeaza pe sexualitate, rasfat personal, popularitate, atunci Hi5 ar fi cea mai adecvata retea pentru promovare in social media
Ce spun utilizatorii fiecareia dintre cele trei platforme
Utilizatorii de Twitter: Ce cred expertii despre acestia: sunt lideri de opinie, care adopta devreme noi platforme, care au bloguri si sunt interesati de networkingCe cred ei despre sine si despre Twitter: pe Twitter este individul mereu conectat si la curent cu ultima informatie; informatia este motivul pentru care folosesc aceasta retea; Twitter este un instrument bun pentru rezolvarea problemelor, pentru informare rapida