În mulţimea de reviste de la chioşcurile de ziare nu mai este de ajuns să ai o copertă „drăguţă“, ci una de-a dreptul şocantă, pentru a atrage privirile cititorilor. „Esquire“, „Time“ şi „Rolling Stone“ şi-au făcut o tradiţie în a scandaliza publicul cu imagini sângeroase sau cu substrat sexual.
În ediţia din luna august a revistei „Vogue" Italia pot fi văzute unele dintre cele mai dezgustătoare fotografii apărute într-o revistă de frumuseţe. Un fotomodel american a fost surprins într-un cadru ce pare afectat de dezastrul din Golful Mexic, atunci când acesta a fost invadat de milioane de tone de ţiţei.
Îmbrăcată în culori închise şi cu pielea pătată de o substanţă ce imită petrolul, tânăra pare să fie moartă sau în agonie. Este unul dintre cele mai impresionante cover-story-uri realizate de o revistă. Şocantele fotografii şi-au făcut treaba deja.
Publicaţiile din toată lumea au fost cu „ochii" pe punerea în scenă a scurgerii de petrol. Fotografiile extrem de expresive i-au făcut pe cititori să se întrebe dacă imaginile sunt evocative sau insensibile, potrivit site-ului huffingtonpost.com. Redactorul-şef al publicaţiei, Franca Sozzani, a declarat că mesajul imaginilor este „să fim mai atenţi cu natura".
Tot luna aceasta, revista americană „Rolling Stone" a publicat pe prima pagină o fotografie cu personajele principale ale sângerosului serial cu vampiri „True Blood", dezbrăcate şi pline de sânge. Fotografia surprinde esenţa producţiei: sânge şi sex. Aceleaşi ingrediente asigură publicaţiilor şi succesul în vânzări.
„Time“ se întreabă pe prima pagină dacă „A murit Dumnezeu?“
Adolf Hitler, omul anului
Revistele americane au făcut o tradiţie din a veni cu idei şocante. Cea mai controversată a fost realizată în 1966 de revista „Time". Coperta avea pe un fond negru o simplă întrebare: „A murit Dumnezeu?". Articolul