Un raport PwC estimează că în următorii cinci ani statele din Europa Centrală şi de Est vor atrage investiţii importante în industria auto. Însă e posibil ca foarte puţine dintre acestea să ajungă în România. Relocarea unor facilităţi de producţie pentru autovehicule sau subansambluri auto către statele din Europa Centrală şi de Est (ECE) nu este o decizie uşor de luat şi nici nu garantează câştiguri rapide pentru companiile din industria auto. În ciuda avalanşei
Un raport PwC estimează că în următorii cinci ani statele din Europa Centrală şi de Est vor atrage investiţii importante în industria auto. Însă e posibil ca foarte puţine dintre acestea să ajungă în România.
Relocarea unor facilităţi de producţie pentru autovehicule sau subansambluri auto către statele din Europa Centrală şi de Est (ECE) nu este o decizie uşor de luat şi nici nu garantează câştiguri rapide pentru companiile din industria auto. În ciuda avalanşei de investiţii începute de marii producători, analiştii de la PricewaterhouseCoopers (PwC) atrag atenţia asupra riscurilor unui astfel de demers.
Matt Pottle, unul dintre analiştii care au elaborat raportul PwC, consideră că „o companie de mici dimensiuni are posibilităţi reduse de a-şi planifica atent mutarea. Sunt, cu siguranţă, beneficii în relocarea producţiei în ECE, dar atingerea acestor obiective implică o afacere puternică şi alegerea unei strategii corecte.“
Potrivit raportului, companiile din industria auto vor pune la bătaie peste patru miliarde de euro, în următorii cinci ani, pentru a investi în zona Europei Centrale şi de Est. Câte dintre acestea vor ajunge până în România şi sub ce formă?
Calitatea forţei de muncă în fostele state comuniste este, în general, foarte bună, iar salariile cerute de muncitori sunt mult m