Aproape ca nu exista mecanic de locomotiva care sa iasa la pensie fara sa nu fi calcat pe calea ferata macar un om La Regionala Iasi, de exemplu, din 50 de mecanici, doar 2-3 n-au apucat inca sa aiba vreo victima pe constiinta Cind se intimpla prima data, mecanicul tremura o saptamina, dar a treia, a patra oara, nu face decit sa opreasca, sa culeaga resturile si apoi sa mearga mai departe "Prima oara cind am lovit un om cu locomotiva, n-am mincat vreo doua-trei zile. Cam asa se intimpla, de altfel, cu fiecare. Prima oara este cel mai greu: tremuri, nu poti sa dormi, ai ameteli, greturi si-ti vine sa te lasi de meserie. A doua oara maninci si dormi linistit. A treia oara, deja te-ai obisnuit si nu-ti mai faci probleme". In depoul Iasi lucreaza aproape 50 de mecanici. Putini sint cei care sa nu fi calcat niciodata pe cineva cu locomotiva. "In cazul unui accident, nu se poate imputa, practic, nimic mecanicului. Distanta de frinare a unui tren este, teoretic, de 4-500 de metri. Daca sina este uda, chiar daca viteza nu este foarte mare, aceasta distanta creste pina la aproape 1000 de metri. Vezi omul pe sina, frinezi imediat, dar este aproape imposibil sa nu-l lovesti", spune Eugen Ilie, seful depoului de calatori Iasi. Ciinii au lins locomotiva doua saptamini Aproape in fiecare luna, pe raza Regionalei CFR Iasi are loc cite un accident in care sint implicati mecanicii. Uneori, accidentul se limiteaza la a trece peste vreun ciine sau a intra in plin intr-o turma de oi. "Am intrat, odata, in plin intr-un cird de oi care statea pe sine. Dupa ce-am ajuns cu locomotiva in depou, timp de doua saptamini, ciinii au lins resturi de pe locomotiva. Se si mirau ceilalti de ce trag ciinii la locomotiva", si-a amintit Dumitru Ganescu, unul dintre mecanicii depoului Iasi. De cele mai multe ori insa, implicati in accident sint oameni, fie ei sinucigasi sau doar neatenti. In 99% din cazu