Omul cât trăieşte învaţă, iar dacă vorbim de ţări, cred că noi românii avem ceva sursă de inspiraţie chiar şi de la indieni. Societatea indiană este o simbioză incredibilă între maimuţe, bivoliţe, porci, capre şi oameni care trăiesc împreună pe stradă. Mulţumim lui Dumnezeu, noi am evoluat demult din acest stadiu social, dar ambiţiile indiene în domeniul economic ar trebui să ne dea câte ceva de gândit.
Guvernul indian şi-a impus să realizeze câte 20 de km de autostradă pe zi, ajungând la 7.000 de km pe an! Cifra totală este de 60.000 de km de drumuri - cam în vreo nouă ani! - pe care India le construieşte de zor. Altă cifră importantă vine din industria auto. În 2007, cifra de afaceri generată de construcţia de automobile era de 37 de miliarde de dolari. Ambiţia este ca în 2016 să ajungă la 145 de miliarde de dolari, astfel încât să tindă spre 10% din PIB-ul Indiei. Chiar dacă în realităţile străzii nu descoperi prea multe în afară de hindusa simbioză de care vorbeam, cifrele anunţate de guvern şi de industrie sunt cât se poate de reale/realiste.
Infrastructura din India este departe de cea din Germania, dar modernizarea drumurilor este un fenomen omniprezent. Tata Motors şi Mahindra - ca să numim doar doi din cei mai ambiţioşi constructori 100% indieni - au şi realizări spectaculoase, unele chiar la nivel global. Cumpărarea lui Jaguar Land Rover şi lansarea fabricaţiei de Duster sunt doar două exemple între multe altele.
Din păcate, simbioza noastră mioritică spune „codru-i frate cu românul!" Cum în codrii noştri nu trăiesc maimuţe, probabil că de aceea un km de autostradă se face în cinci ani! Noi nu avem ambiţii să construim prea multe drumuri, iar dacă o facem, avem grijă ca în maximum un an să le reparăm. Iar când vine vorba de accent pe industria auto ca un factor de progres şi contribuţie la PIB-ul României, avem, ev