Deocamdată, Compania de Drumuri nu a reluat licitaţia pentru realizarea celor 7,9 km de pe primul tronson, care sunt în conservare de mai bine de cinci luni, după ce constructorul a intrat în insolvenţă, şi nici pentru dublarea celui de-al doilea tronson, astfel ca pe centură să se poată circula în regim de autostradă de la un capăt la altul
Comisia Europeană a aprobat oficial investiţia în finalizarea ocolitoarei Braşovului, respectiv construcţia ultimelor două tronsoane de centură, dar şi dublarea celui de-al doilea, care a fost executat cu bani de la bugetul Primăriei Braşov în 2009. În toate aceste lucrări se vor investi în 120 de milioane de euro, grosul sume,i 82,7 milioane de euro, venind prin intermediul Fondului European de Dezvoltare Regională (FEDR). Uniunea Europeană a alocat aceste fonduri pentru a ameliora accesibilitatea celui de-al şaptelea oraş ca mărime din România, şi a realiza astfel o centură pe care să se poată circula în regim de autostradă. „Această investiţie este un exemplu pentru modul în care fondurile regionale ale UE pot îmbunătăţi condiţiile de viaţă ale cetăţenilor, ajutând în acelaşi timp regiunile să devină locuri mai bune pentru a face afaceri. O infrastructură de transport sigură este fundamentală, nu numai pentru funcţionarea pieţei interne a UE, ci şi pentru bunăstarea economică şi socială a populaţiei”, a declarat comisarul european pentru politică regională, Johannes Hahn.
Compania de Drumuri are timp un an şi trei luni să termine şoseaua
Deşi tronsoanele I şi III aveau termen de finalizare primăvara acestui an, lucrările s-au decalat din cauza derulării greoaie a procesului de expropriere, astfel că abia săptămâna trecută s-a deschis traficul pe cel de-al treilea tronson ce leagă DN 13 de DN 1, iar pentru tronsonul I, de 7,9 km, lucrările sunt în conservare de mai bine de cinci luni, urmând să fie selec